Pozycjonowanie strony internetowej należy zacząć od wyszukania odpowiednich słów kluczowych. To jedna z najważniejszych decyzji, jaką przychodzi nam podjąć jeszcze zanim ruszymy z kampanią SEO, a ma ona konsekwencje dla całej dalszej pracy. Jeśli od samego początku nie wiesz, jakie frazy wpisują Twoi potencjalni odbiorcy, ciężko będzie Ci do nich dotrzeć i ściągnąć na stronę wartościowy ruch. Przedstawiamy pięć wskazówek dotyczących poszukiwania słów kluczowych, które pomogą Ci ruszyć z miejsca i wystartować z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej!
Spis treści:
- 1. Upewnij się, że pozycjonujesz odpowiednie frazy
- Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.
- 2. Zacznij od mniej konkurencyjnych słów kluczowych
- 3. Zbadaj słowa kluczowe konkurencji
- 4. Sprawdź potencjał słów kluczowych
- 5. Jedno słowo kluczowe = jedna podstrona
1. Upewnij się, że pozycjonujesz odpowiednie frazy
Wiele osób próbuje się pozycjonować na bardzo dużo fraz jednocześnie, co najczęściej skutkuje miernymi pozycjami na każde z nich. Zamiast tego, szczególnie na początku, lepiej skupić się na mniejszej ilości fraz, ale takich, które najlepiej pasują do oferowanych przez nas treści. Musimy zrozumieć intencje osób, które wpisują dane sformułowanie w wyszukiwarkę i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy treść witryny odpowiada tym oczekiwaniom? Najprostszym sposobem, by przekonać się, czy dana fraza jest odpowiednia dla naszej witryny, jest wpisanie jej w Google i sprawdzenie, co zdaniem algorytmów wyszukiwarki, jest odpowiedzią na dane słowa kluczowe – jeśli treści w wynikach odbiegają znacząco od zawartości naszej witryny, prawdopodobnie nie jest to najlepszy wybór.
2. Zacznij od mniej konkurencyjnych słów kluczowych
Jeśli Twoja witryna jest nowa, dopiero powstaje lub ma niski autorytet, będzie Ci bardzo trudno pozycjonować ją na trudne i konkurencyjne słowa kluczowe. Będzie to bardzo trudne i czasochłonne, dlatego na początek warto zająć się mniej obleganymi frazami, dzięki czemu zdecydowanie szybciej uzyskamy wysokie pozycje oraz, co najważniejsze, zaczniemy sprowadzać na stronę organiczny, wartościowy ruch.
3. Zbadaj słowa kluczowe konkurencji
Badanie konkurencji to nieodzowny element wszystkich działań związanych z marketingiem, nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania i wyszukiwania słów kluczowych. Sprawdzenie słów kluczowych, poprzez które Twoja konkurencja generuje ruch na swoich stronach, może dać Ci mnóstwo inspiracji w poszukiwaniu optymalnych fraz do pozycjonowania Twojej witryny.
4. Sprawdź potencjał słów kluczowych
Większość stron, które są optymalizowane pod konkretne słowo kluczowe, wyświetla się w wynikach wyszukiwania również na inne, powiązane z nim frazy. Z tego powodu, ilość miesięcznych wyszukań dla danej frazy, którą znajdziemy na przykład w Google KeyWord Planner, nie odzwierciedlają rzeczywistego potencjału organicznych wejść na stronę. Aby sprawdzić realny potencjał słowa kluczowego, wystarczy wpisać w Google daną frazę i sprawdzić ruch organiczny w witrynie, która znajduje się na pierwszym miejscu, np korzystając z narzędzia Ahrefs.
5. Jedno słowo kluczowe = jedna podstrona
Ważne jest, aby unikać stosowania tego samego słowa kluczowego dla różnych podstron w obrębie witryny. Jedno słowo kluczowe powinno odpowiadać jednemu adresowi URL, za którym stoi idealnie zoptymalizowana dla niego podstrona. Google zazwyczaj wybiera jedną podstronę do wyświetlenia w wynikach wyszukiwania, dlatego lepiej tworzyć podstrony o podobnych, lecz nie takich samych słowach, synonimach lub rozwijać długo ogon słów kluczowych.
Dodaj komentarz